+48 605 20 30 20 | Pon-Pt 8:00 - 16:00
Cofnij
Gadżety Gadżety
Menu
Eko
Eko
Dom
Dom
Biuro
Biuro
Premium
Premium
Gry i zabawki
Gry i zabawki
Odzież i akcesoria
Odzież i akcesoria
Sport i wypoczynek
Sport i wypoczynek
Targi i eventy
Targi i eventy
Elektronika
Elektronika
Torby i plecaki
Torby i plecaki
Upominki firmowe
Upominki firmowe
Cofnij
Dom Dom
Menu
Bidony i butelki reklamowe Bidony i butelki reklamowe Bidony i butelki reklamowe
Rozwiń
Cofnij
WOW WOW
Menu
Cofnij
Zaprojektuj gadżet Zaprojektuj gadżet
Menu
Cofnij
EKO EKO
Menu
Jak wybierać GADŻETY ONBOARDINGOWE? [Gadżetowi Eksperci]

Jak wybierać GADŻETY ONBOARDINGOWE? [Gadżetowi Eksperci]

Co znajdziesz w tym artykule

     

    Piotr Kalewski

    Transkrypcja

    PK: Witam Was serdecznie w kolejnym odcinku gadżetowych ekspertów. Dzisiaj jestem niestety sam, natomiast bierzemy na tapet temat onboardingu i welcome boxów dla pracowników, jak je przygotować, jak dobierać gadżety i w jaki sposób zmieścić się w budżecie. O tym wszystkim dzisiaj postaram Wam się opowiedzieć i przygotowałem całą masę inspiracji. A więc zaczynamy! Przygotowując się do odcinka rozmawiałem z naszymi konsultantami biznesowymi i okazuje się, że pytanie dotyczące welcome boxów i całego procesu onboardingu i gadżetów w HR ach, ale także w procesie komunikacji, To dość skomplikowany temat, ponieważ właściwie nie wiadomo, jak się za to zabrać od samego początku, więc dzisiaj postaram się Wam dać garść tipów i podpowiedzi, jak zrobić to dobrze, żeby poradzić sobie z tym wyzwaniem. Zacznijmy od czterech największych wyzwań, które stoją przed organizatorami takich właśnie Welcome boxów. Pierwszym z nich jest budżet. Doskonale wiemy, że w środku takiej paczki, którą dostaje nowy pracownik, chcielibyśmy, żeby były gadżety wow, żeby one były funkcjonalne, praktyczne, długotrwałe, wysoko jakościowe. Natomiast często ogranicza nas budżet i musimy wybrać albo będziemy zamawiali jeden większy gadżet, albo zestaw mniejszych gadżetów, które już nie będą robiły takiego wrażenia. W jaki sposób to ogarnąć? Odpowiem Wam, jak odbiorę telefon. Co mi tu wibruje? No i tutaj z odpowiedzią przychodzi nam obserwowanie naszych pracowników i zapytanie czego najbardziej potrzebują. Różne branże, Różne segmenty mają różne potrzeby. Jeżeli są to pracownicy biurowi, oni najczęściej korzystają z takich gadżetów w pracy. Są to butelki na wodę, lunchbox y, elektronika, wszystko to, co jest potrzebne do codziennej obsługi klientów. Natomiast jeżeli będziemy rozmawiali o kierowcach czy o logistyce, tutaj potrzeby już są zupełnie inne.

    PK: Więc pierwszym punktem, jeżeli chcesz się przygotować do tego procesu, poobserwuj i popytaj Twoich pracowników, co jest dla nich najbardziej przydatne. Drugim wyzwaniem to personalizacja. Chcielibyśmy, aby wszystkie gadżety były dobrze obrandowane, ładnie eksponowały nasz logotyp albo claim, a dodatkowo, żeby współgrały ze sobą. No i wiadomo, że znakowanie gadżetów po pierwsze podnosi ich cenę, po drugie czasem dobór technik znakowania przy tych gadżetach jest trudny do zespolenia, bo nie na każdym gadżecie zmieści się Twój logotyp, albo będzie można użyć wszystkich kolorów. I tutaj na pewno z pomocą przyjdą Tobie doświadczeni doradcy, którzy znają się na tym i będą mogli skompletować ten zestaw tak, abyś oszczędził budżet, a przede wszystkim swój czas i nerwy. Trzecim wyzwaniem to pogodzenie co to ma być za gadżety? Czy może bardziej trendy jest elektronika, czy może odzież, która będzie wykorzystywana na co dzień w pracy? A może będzie to odzież outdoorowa, którą Twoi pracownicy czy klienci będą wykorzystywali w swoim czasie wolnym. No i na samym końcu jak to zapakować i w jaki sposób wręczyć taki gift box czy welcome box dla Twojego pracownika? Przejdźmy przez te kroki po kolei. Mogłoby się zdawać, że to w co opakowane są gadżety, które wręczamy jako welcome box jest w sumie mało istotne, ale możemy wziąć tutaj perspektywę. Po pierwsze budżetu. Warto wiedzieć, że nawet torba papierowa, która będzie w Waszych barwach firmowych zadrukowanym logotypem, będzie już kosztowała dużo więcej niż wręczanie samych gadżetów bez opakowania zostawionych na biurku pracownika w jego pierwszy dzień.

    PK: Każdy. Kolejne opakowanie jak tekturowe kartoniki, całe zadrukowane, czy może jakieś bardziej elegancki materiał, błyszczący, sztywny, który nie będzie tylko jednorazówką, a będzie wykorzystany przez naszych pracowników wiele razy, może podnieść cenę naszego całego zestawu nawet o 100%. Więc zanim wybierzecie to, w co opakujecie Wasz zestaw, zastanówcie się, jaki budżet chcecie przeznaczyć na opakowanie, aby nie okazało się, że duża, elegancka torba czy wielki karton docelowo po wypełnieniu gadżetami jest pusty, albo w środku znajduje się tylko jeden przedmiot. Na rynku jest cały wachlarz możliwości, w co można opakować gadżety. Można zamknąć je w folię. Można zamknąć je w drewnianej skrzyni. Najczęściej wybierane przez klientów są torby papierowe albo opakowania tekturowe w formie kartoników. I tutaj możecie się mile lub niemile zdziwić, gdy okaże się, że wybraliście swój kolor firmowy i swój nadruk, a koszt takiego opakowania wyrównał koszt całej zawartości. Więc warto na samym początku budżetu, jąc zestaw zastanowić się, w co chcemy go opakować i czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zostawić cały komplet gadżetów na biurku w pierwszy dzień, kiedy pracownik przyjdzie do swojego miejsca pracy i zobaczy gadżety ładnie ułożone, zamiast inwestować w samo opakowanie. To rozwiązanie jest też dużo bardziej ekologiczne. Natomiast jeżeli szukalibyśmy praktycznego rozwiązania, to może warto wybrać torbę bawełnianą lub jakiś elegancki plecak, w który wszystko zapakujemy I z takim plecakiem już po pierwszym dniu Wasz pracownik wróci do domu. Taki plecak możecie również obrandować i również poza pracą w wolnym czasie pracownik będzie mógł eksponować Wasze logo na wycieczkach rodzinnych. Natomiast jeśli już wybierzecie boks, no to musicie wziąć pod uwagę dwie rzeczy.

    PK: Po pierwsze dobrać jego wielkość do wielkości gadżetów. Czyli najpierw wybrać gadżety, a potem zobaczyć, czy będą pasowały, a później zastanowić się, jak chcecie to opakowanie obrandować. Każda jedna powierzchnia, którą będziecie zadrukowali dowolną techniką będzie zwiększała koszt, ale również wygląd tego opakowania, co może wzbudzić zainteresowanie i docelowo na przykład przy unboxingu sprawić dużo radości, a karton posłuży jako super dekoracja na zabawki w pokoju dziecięcym Waszego pracownika. Poza kartonowymi rozwiązaniami możemy sięgnąć po bardziej eleganckie, ale droższe pudełka, które są wykonane z tektury, która jest później lakierowana. Oczywiście na nie również możemy nanieść znakowanie, a takie pudełko po rozpakowaniu będzie idealne i przydatne do przechowywania np dokumentów czy innych bibelotów. To wszystko sprawi, że takie opakowania nie będą jednorazowym śmieciem, tylko zostaną z nami na dłużej. Może nawet pokusić się o stworzenie zestawu, który już wewnątrz będzie przygotowany. Tak, że wszystkie elementy, które wybraliście jako gadżety będą połączone, przez co nie będzie trzeba używać dodatkowego zabezpieczenia ani dodatkowego wypełnienia, a za pomocą wypustek, które będą znajdowały się w środku. Będziecie mogli pięknie zabezpieczyć wszystkie gadżety, które będą prezentowały się bardzo elegancko i spójnie. Na samym końcu warto jeszcze zwrócić uwagę, żeby nie doszło do dysonansu. Kiedy wybieracie na przykład ekologiczne gadżety, to żeby nie pakować je w nieekologiczne opakowania. I w drugą stronę jeżeli wybierzecie bardzo ekologiczne opakowanie, to żeby wnętrze tego kartonu również odpowiadało swoją zawartością tej idei, którą chcecie przekazać. Dzięki temu we wszystkich działaniach będziecie po prostu spójni specjalnie do tego odcinka.

    PK: Spośród kilkuset case'ów, które realizowaliśmy na potrzeby tego typu welcomepacków, wybrałem takie połączenia, które są wybierane przez naszych klientów najczęściej i są one najbardziej bezpieczne, bo jednym z problemów jest uniwersalność. Czy każdy z moich pracowników będzie się cieszył z tego, co otrzyma? Czy będzie z tego korzystał, czy może cała paczka wyląduje w kącie? Tego byśmy nie chcieli. Nie tylko dlatego, że inwestujemy w to nasz budżet, ale również dlatego, że chcemy, żeby te gadżety budowały relacje i zwiększały rozpoznawalność naszej marki. Dlatego też warto na samym początku zastanowić się nad tekstyliami i odzieżą. I tutaj mamy kilka ciekawych możliwości. Sezon jesienno zimowy to na pewno czas na fajne firmowe bluzy. Na wielu konferencjach i targach cała firma będzie prezentowała się równo i nowocześnie. Im więcej detali, które będą to wyróżniały, im bardziej modny krój takiej bluzy może spowodować, że będzie ona chętnie noszona. Czasy, kiedy była to gładka koszulka z wielkim logo firmy dawno odeszły do lamusa. Ale ładna, gruba i dobrze wykonana bluza z delikatnym haftem logotypu lub elementami spinek lub zszywek, które będą charakterystyczne tylko dla Waszej firmy, może spowodować, że takie ciuchy będą noszone z wielką przyjemnością nie tylko w pracy. Natomiast jeżeli okres jesienno zimowy jest jeszcze daleko, warto pomyśleć o odzieży lekkiej. Mogą to być T-shirty. W tym przypadku sugerowałbym, aby była to odzież sportowa wykorzystywana latem, ale także w aktywnościach fizycznych. Mam tutaj koszulkę sportową. Możecie ją zadrukować full princie, wybrać jej kolorystykę, materiał, grubość, a na pewno będzie ona użytkowana często i z wielką przyjemnością.

    PK: Wiadomo, że to czy Twoi pracownicy będą chcieli eksponować Twój logotyp zależy nie tylko od tego, jakie będą to gadżety, ale od tego, na ile identyfikują się z marką i na ile chcą chwalić się, że pracują właśnie w Twojej firmie. Więc same gadżety nic nie zdziałają. Jeżeli będziesz widział, że Twoi pracownicy nie chcą nosić takich koszulek, warto to zbadać zanim zainwestujesz w odzież. Ale jeżeli jesteś pewny, że to właśnie odzież przyjmuje się najlepiej, możesz ten projekt rozwijać o czapki zimowe, buffy, skarpetki, a także obuwie. Ale o tym opowiem w całkiem innym odcinku. Dla pracowników biurowych warto zainwestować w elektronikę, bez względu czy będą to słuchawki bezprzewodowe, słuchawki douszne, które mają możliwość głośnika. Czy będą to podkładki indukcyjne, czy będą to podkładki podgrzewające klasyczny kubek, żeby cały dzień kawa była ciepła, czy może też zestawy kubków specjalną podkładką, które przez cały dzień będą trzymały temperaturę danego napoju, kawy czy herbaty. Wybierając różnego rodzaju organizery, w których pracownicy mogą nosić swoje notesy, dodatkowe elementy wyposażenia jak kable, ładowarki, powerbanki czy pamięć przenośna od małych do dużych zestawów to najbardziej topowe gadżety, które najczęściej są użytkowane przez właśnie tych pracowników i najwyżej oceniane. Te praktyczne zarówno w pracy, jak i w domu robią największą robotę, ale wśród nich mamy kilka nowości. Może warto w tym roku postarać się i zainwestować np. W podkładkę na biurko dla Twoich pracowników, która będzie cała zadrukowana grafiką nawiązującą do Waszego sektora czy branży lub Waszego wewnętrznego humoru, który zrozumiecie tylko wy. Jeżeli natomiast sięgacie po klasykę, możecie wybrać eleganckie notesy, które poza funkcją notowania może być podkładką do telefonu lub notesy ekologiczne.

    PK: I tutaj już żadną nowością nie będą na pewno notesy ze skórek od jabłek czy ziemniaków, ale nowością może być ekologiczny notes wykonany z odchodów słonia. Jeżeli na biurku Waszego pracownika zawsze znajduje się telefon, a podkładka nie jest notesem, to możemy wykorzystać drewno. Mam tutaj podkładkę, która jest bardzo prostym elementem, gdzie możemy postawić telefon komórkowy, a dodatkowo w środku znajdują się nasionka, które możecie zasadzić i wesprzeć troszeczkę naszą planetę. Wybierając zestawy kabli, przejściówek i ładowarek szukajcie takich, na których jest stosunkowo duże pole zadruku, żeby Wasze logo wyglądało na nim elegancko i czytelnie. W takim przypadku możecie użyć zarówno zadruku, jak i na przykład grawer. Kompletując taki zestaw dobrze by było, gdyby była w nim różnorodność. Fajnie jakby pojawiły się i tekstylia i coś funkcjonalnego, ale może także pojawić się kubek. Mam kilka kubków termicznych, które wyróżniają się tym, że można zadrukować je 360 na około, co robi fenomenalny efekt. Ale jeżeli taki kubek jest dla Was za duży, to możecie zastanowić się nad mniejszymi, które teraz są mocno w modzie i mocno w trendzie. Już Wam je pokazuję. To małe, skrzętne, bardzo eleganckie i bardzo trwałe kubki zarówno z markowego black and blue, jak i z kambooking, która proponuje Zadruga 360. Mają one możliwość blokowania klipsem, dzięki czemu nie polejemy kawą sprzętu elektronicznego i trzymają temperaturę przynajmniej przez 8 godzin. Zarówno na płyny ciepłe jak i na zimno. Wiadomo płyny zimne zawsze trzymają temperaturę dużo dłużej.

    PK: Szukamy tutaj produktów, które będą albo z podwójną ścianką, albo wykonane ze stali. Dzięki temu, że są one malowane, możemy dobrać swój kolor lub wykorzystać właśnie technikę fullprintu, żeby zadrukować Wasze wybrane hasło lub claim. Warto zwrócić uwagę również na płeć i wiek Waszych pracowników. Jeżeli na przykład macie więcej kobiet, zwróćcie większą uwagę na detal, czyli dopasowanie gadżetów kolorystyczne kształtem oraz tym, co jest teraz w trendzie. Bez wątpienia mięta. Piękne wykonane szkło z nadrukiem, ale delikatnym plus rurka zakończona bambusem to jest coś, co pojawia się w wielu zapytaniach. Dodatkowo małe lunch boxy na jogurt z płatkami, które jest w dwóch poziomach, możemy sobie rozłożyć na części pierwsze oddzielnie np. Musli, oddzielnie jogurt lub np. Coś bardziej płynnego zupę na przykład z jakimiś grzankami. Mamy tutaj zewnętrzne pole zadruku. Dodatkowo całość wygląda bardzo elegancko. Możemy to połączyć również z innymi zestawami w tym samym kolorze. No i hit tego sezonu, czyli wielkie butelki Stanleya, które z jednej strony mają wypasioną rączkę, haczyk, który zawsze można podpiąć gdzieś do plecaka, a dodatkowo mają oddzielnie otwierany duży gwint, dzięki czemu łatwiej będzie utrzymać higienę. Podwójna ścianka gwarantuje nam utrzymanie temperatury. W tym przypadku producent poleca to na gorące dni, żeby utrzymać tutaj kostki lodu z zimnym napojem. Bez względu na to, czy wybraliście coś dla panów, czy dla pań, mam coś, co uwielbiają wszyscy. A mowa oczywiście o o słodyczach. Zestaw Lego przygotowany z białej i ciemnej czekolady, albo jakiekolwiek inne słodycze, które będą nawiązywały do Twojej firmy, będą doskonałym uzupełnieniem takiego boxu onboardingowego.

    PK: W końcu wszystkie miłe doznania, jakim będzie pierwszy dzień w nowej pracy powinny kojarzyć się miło. A więc pomóżmy pracownikom zapamiętać te doznania jak najlepiej. Na sam koniec dorzuć jeszcze coś, co spowoduje uśmiech na ustach, jak na przykład viralowa kaczka lub inny drobny gadżet, który spowoduje, że wyróżnisz się na tle Twojej konkurencji, a jednocześnie pozwolisz na troszeczkę zabawy i uśmiechu. W końcu praca powinna być przyjemna. Ostatni element, który możesz uzupełnić w Twoim Welcome paku to na przykład kawa. I w tym przypadku również mamy możliwość pełnej personalizacji. Wybierasz świeżo paloną kawę w czarnych lub ekologicznych opakowaniach, a na wierzch dajesz naklejkę z Twoim brandem lub jakimś wesołym tekstem na dzień dobry. Myślę, że to fantastyczny początek współpracy z nowym pracownikiem. Oto wszystkie inspiracje, które przygotowałem na dzisiaj. Oczywiście ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. No i oczywiście budżet, ale mam nadzieję, że będzie to duża pomoc dla Ciebie. Kiedy kolejnym razem koncepcyjnie razem z zespołem będziecie siadali do wymyślania nowego Welcome Peaku. Jest wiele badań, które potwierdza to, że pierwszy dzień w pracy jest bardzo ważny i to, w jaki sposób mile zaskoczysz nowego pracownika, może wpłynąć na całą Waszą współpracę. Nie zapominajcie o tym. A jeżeli macie problem z wymyślaniem albo nie wiecie, czy Wasz budżet odpowie potrzebom, które stawiacie, zapraszam Was serdecznie do kontaktu z gadżet owymi przewodnikami OpenGift. Na pewno pomożemy i doradzimy. Jeżeli szukacie szczegółów dotyczących specyfikacji, wielkości lub ceny, na pewno znajdziecie ich w innych odcinkach gadżetowych ekspertów, do których już dzisiaj Was zapraszam. Subskrybujcie, aby nic Was nie ominęło. I do zobaczenia!

    Opengift.pl
    Opengift.pl

    Powiązane artykuły
    06 grudzień 2024
    W tym odcinku omawiamy najlepsze gadżety na targi branżowe, które pomogą Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji! Dowiesz się, jakie akcesoria przyciągają uwagę odwiedzających, budują rozpoznawalność i wzmacniają relacje z klientami.
    06 grudzień 2024
    To już siódmy odcinek z cyklu: rankingi gadżetowe. Dziś doradzimy Ci, jak wybierać gadżety reklamowe w obszarze kubków termicznych. Razem z Łukaszem Kaczmarkiem, liderem zespołu sprzedażowego i obsługi klienta w OpenGift, przedstawimy Ci nasz subiektywny ranking kubków termicznych.
    06 grudzień 2024
    Dzisiaj będziemy rozmawiać o gadżetach wakacyjnych dlatego jeżeli nie jesteś jeszcze przygotowany na lato koniecznie zostań z nami! Spraw, aby Twoi partnerzy i pracownicy otrzymali niebanalny upominek na wakacje.
    Ostatnio dodane artykuły
    10 luty 2025
    Drewno to materiał, który od wieków cieszy się popularnością ze względu na swoją estetykę, trwałość i ekologiczny charakter. Dziś jest wykorzystywane nie tylko w produkcji mebli czy dekoracji, ale również jako nośnik reklamy. Firmy coraz chętniej zamawiają drewniane gadżety reklamowe, ekskluzywne opakowania czy tabliczki z logo. Aby w pełni wykorzystać jego potencjał, warto wiedzieć, jak wykonać nadruk na drewnie, aby był trwały, estetyczny i odporny na czynniki zewnętrzne.
    07 luty 2025
    Każdego dnia konsumenci stykają się z setkami przekazów marketingowych, co sprawia, że wyróżnienie się na tle konkurencji jest coraz większym wyzwaniem. Reklama musi być dziś czymś więcej niż standardowym komunikatem – powinna odpowiadać na potrzeby odbiorców i przyciągać ich uwagę w sposób, który buduje trwałe relacje. Personalizowane gadżety reklamowe są doskonałym narzędziem, by osiągnąć te cele. Dzięki nim możesz zwiększyć widoczność swojej firmy, wzmocnić lojalność klientów oraz zapisać się w ich świadomości jako marka, która troszczy się o detale.
    03 luty 2025
    Zestawy powitalne z praktycznymi gadżetami to świetny sposób na wsparcie nowych pracowników. W tym filmie pokażemy, jakie produkty warto wybrać, aby ułatwić proces onboardingu i zrobić dobre pierwsze wrażenie.
    OpenGift.pl w liczbach
    53941 Klientów
    145849 Zamówień
    129 Pracowników
    19 Lat na rynku