+48 605 20 30 20 | Pon-Pt 8:00 - 16:00
Cofnij
Gadżety Gadżety
Menu
Eko
Eko
Dom
Dom
Biuro
Biuro
Premium
Premium
Gry i zabawki
Gry i zabawki
Odzież i akcesoria
Odzież i akcesoria
Sport i wypoczynek
Sport i wypoczynek
Targi i eventy
Targi i eventy
Elektronika
Elektronika
Torby i plecaki
Torby i plecaki
Upominki firmowe
Upominki firmowe
Cofnij
Gry i zabawki Gry i zabawki
Menu
Gadżety dla dzieci Gadżety dla dzieci Gadżety dla dzieci
Rozwiń
Cofnij
Sport i wypoczynek Sport i wypoczynek
Menu
Gadżety na wakacje Gadżety na wakacje Gadżety na wakacje
Rozwiń
Gadżety sportowe Gadżety sportowe Gadżety sportowe
Rozwiń
Cofnij
Elektronika Elektronika
Menu
Gadżety elektroniczne Gadżety elektroniczne Gadżety elektroniczne
Rozwiń
Gadżety do telefonu Gadżety do telefonu Gadżety do telefonu
Rozwiń
Nowa technologia Nowa technologia Nowa technologia
Rozwiń
Cofnij
Upominki firmowe Upominki firmowe
Menu
Gadżety na prezent Gadżety na prezent Gadżety na prezent
Rozwiń
Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne
Rozwiń
Cofnij
WOW WOW
Menu
Cofnij
Zaprojektuj gadżet Zaprojektuj gadżet
Menu
Jak rozliczyć gadżety reklamowe

Jak rozliczyć gadżety reklamowe

Co znajdziesz w tym artykule


    Firmy składające zamówienia na gadżety reklamowe, mogą zastanawiać się jak rozliczyć takie produkty oraz co zrobić żeby wszystko zostało odpowiednio zestawione. Przygotowaliśmy mały poradnik dla osób które pierwszy raz będą zamawiać gadżety i chciałby zasięgnąć wiedzy jak taki zakup rozliczyć.


    Czy gadżety reklamowe stanowią koszty?


    Przygotowanie gadżetów reklamowych z logo firmy jest działaniem reklamowym i jak wiadomo, te produkty zostaną wykorzystane do promocji firmy. W tym wypadku jak najbardziej można ten wydatek zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Zakup gadżetów reklamowych jest kwalifikowany na zasadzie ogólnej. Należy jednak pamiętać, że tak się dzieje w wypadku gdy te gadżety stanowią formę reklamy, a nie reprezentacji. Do kosztów podatkowych zalicza się najpopularniejsze gadżety reklamowe, takie jak długopisy, breloki, notesy czy kubki. Jeśli jednak są to droższe produkty, jak np. markowe zestawy piśmiennicze, skórzane teczki, głośniki JBL (zwłaszcza gdy nie mają logo firmy), będą najpewniej uznawane przez Urząd Skarbowy jako reprezentacja.


    Upominki z logo firmy a koszty podatkowe


    Zastanawiacie się co dalej - gadżety a VAT? Kupując tanie gadżety reklamowe, VAT nie będzie konieczny do opłacenia. Nie zapłacimy dodatkowego podatku, ale musimy przekazać upominki, które będą tzw. prezentami o małej wartości. By nie zapłacić dodatkowego podatku, konieczne jest przekazanie upominków będących z definicji prezentami o małej wartości. Jak to rozumieć?
    Zwolniony od podatku VAT jest upominek, którego cena jednostkowa zakupu (bez podatku) – nie przekracza kwoty 10 zł. Po drugie, opodatkowaniu nie ulegają prezenty o wartości większej, niż 10 zł – w tym przypadku jednak sprawa jest bardziej skomplikowana. Łączna wartość upominków wręczanych jednej osobie na przestrzeni roku podatkowego nie może przekroczyć 200 zł. By tego dowieść, konieczne jest prowadzenie odpowiedniej ewidencji, a więc spisywania tożsamości kontrahentów, którzy otrzymują prezenty. W przeciwnym wypadku konieczne będzie opłacenie VAT.
    Co w takim razie najlepiej zamówić? Ć Najwygodniej będzie wybrać gadżety do 10 zł. Jak często wspominamy, najciekawsze są produkty które są przydatne. Oto kilka naszych propozycji:


    Notesy reklamowe:

    Notatnik 96 kartek AR1800-03 - Notatnik z miękką okładką PU. Zamykany elastyczną opaską. 96 czystych kartek.

    Notes z długopisem 70 kartek IT3789-03 - Kieszonkowy notes (70 czystych kartek z recyklingu) z elastyczną opaską i długopisem z niebieskim wkładem. Części papierowe długopisu pochodzą z recyklingu, części plastikowe są biodegradowalne.


    Długopisy reklamowe:


    - Przekręcany, dotykowy długopis MO7942-16 - Przekręcany długopis z ABS z metalicznym wykończeniem. Delikatna silikonowa końcówka do urządzeń z ekranem dotykowym. Niebieski wkład.
    - Rio długopis z rysikiem MO8152-09 - Plastikowy, przekręcany długopis z gumowanym uchwytem i kolorystycznie dobraną miękką końcówką. Niebieski wkład.


    Breloki reklamowe:


    - Brelok ciężarówka. Metal KC6300-14 - Brelok ciężarówka. Metal. Indywidualnie pakowany w czarne, ozdobne pudełko.
    - Metalowy brelok, kształt domu KC6589-16 - Metalowy brelok, kształt domu.


    Jak księgować materiały reklamowe?


    Tak jak już wspomnieliśmy według przepisów organów podatkowych gadżety reklamowe oznakowane firmowym logo uznawane są za towary o charakterze reklamowym. Jednak samo umieszczenie logo na zakupionych nie zawsze będzie oznaczać, że poniesione wydatki automatycznie zostaną uznane za koszty uzyskania przychodu. Zawsze decydować o tym będzie wartość oraz charakter przekazywanych upominków.
    Można zastanawiać się, jak kształtuje się kwestia - gadżety reklamowe a podatki. Czy osoba obdarowana upominkiem ma obowiązek rozliczenia się z podatku dochodowego od osób fizycznych? Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT, wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, otrzymanych od świadczeniodawcy (czyli w tym przypadku od właściciela działalności gospodarczej), wolna jest od podatku dochodowego. Obdarowany nie jest więc w obowiązku odprowadzenia podatku dochodowego od osób fizycznych pod warunkiem, że wręczony mu upominek miał charakter reklamowy lub promocyjny, a jego jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 200 złotych. Osoby będące pracownikami świadczeniodawcy nie podlegają powyższemu (zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych nie ma tu zastosowania).

     

    Powiązane artykuły
    30 marzec 2024
    Dzisiejszy świat jest przesycony treściami marketingowymi. Na ulicy, w radio, w sieci, w gazetach – z każdej strony wołają do nas kolorowe i chwytliwe reklamy. Współczesny konsument wykazuje selektywną uwagę – zwraca się wyłącznie ku tym przekazom, które trafiają w jego przekonania i potrzeby. Podobnie jest z gadżetami reklamowymi. Aby zadowolić klienta i zatrzymać go na dłużej, najlepiej sięgnąć po indywidualizowane upominki.
    27 marzec 2024
    Gadżety reklamowe najczęściej kojarzą Ci się pewnie z promocją marki na konferencjach czy targach, może z prezentami świątecznymi czy też upominkami z innych okazji dla klientów. A co z pracownikami? O tak, także tutaj wiele możesz ugrać za pomocą prostych gadżetów, które z pewnością sprawdzą się też w innych dziedzinach życia firmy. Zaraz zresztą powiemy Ci, jak łatwo zadbać o atmosferę w firmie za pomocą produktów reklamowych.
    20 marzec 2024
    Samochód to zdecydowanie najpopularniejszy środek transportu w Polsce. To także prawdopodobnie ulubiony sposób na przemieszczanie się dla wielu spośród Twoich partnerów biznesowych i klientów. Aby wesprzeć marketing firmy, warto zatem postawić na gadżety do samochodu – sprawdź, jakie propozycje sprawdzą się najlepiej i dlaczego warto na nie postawić.
    Ostatnio dodane artykuły
    29 maj 2024
    Wyjazdy firmowe i szkolenia outdoorowe to doskonała okazja do budowania zespołu, wzmacniania relacji między pracownikami oraz promocji marki. Wybór odpowiednich gadżetów kempingowych z nadrukiem może znacząco wpłynąć na pozytywne postrzeganie firmy oraz jej profesjonalny wizerunek. Oto sześć najlepszych gadżetów kempingowych z oferty sklepu OpenGift, które idealnie sprawdzą się na firmowych eventach.
    29 maj 2024
    Promowanie marki podczas eventów korporacyjnych może być wyzwaniem, zwłaszcza w tłumie innych firm starających się zwrócić uwagę uczestników. Jednym z efektywnych sposobów na wyróżnienie się jest wykorzystanie gadżetów rowerowych z nadrukiem. Te praktyczne i popularne przedmioty nie tylko przyciągają uwagę, ale również są użyteczne dla odbiorców. Oto pięć najlepszych gadżetów rowerowych z oferty sklepu OpenGift, które świetnie sprawdzą się na eventach korporacyjnych.
    28 maj 2024
    Kampania wyborcza to czas intensywnej rywalizacji o uwagę wyborców. Aby wyróżnić się w tłumie i skutecznie przyciągnąć uwagę, kandydaci muszą korzystać z różnorodnych narzędzi marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności i zapadnięcie w pamięć wyborców są personalizowane gadżety wyborcze. W tym artykule omówimy, dlaczego warto inwestować w personalizację gadżetów wyborczych, jakie rodzaje gadżetów są najbardziej skuteczne oraz jakie strategie dystrybucji można zastosować, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał.
    OpenGift.pl w liczbach
    53941 Klientów
    145849 Zamówień
    129 Pracowników
    18 Lat na rynku