Jak rozreklamować firmę - kreatywne pomysły na promowanie biznesu

Jak rozreklamować firmę - kreatywne pomysły na promowanie biznesu

Co znajdziesz w tym artykule

    O, jak pięknie wyglądałoby życie przedsiębiorców, gdyby biznesy były widoczne dla potencjalnych konsumentów ot tak, z samego faktu swojego istnienia. Działania promocyjne byłyby niepotrzebne, bo przecież po co reklamować coś, co jest dobrze znane.

    Nie żyjemy jednak w idealnym świecie, dzięki czemu działy marketingu mogą spać spokojnie. Mają mnóstwo zadań do wykonania. Na przykład kreatywne promowanie marek, by wyróżnić je na tle konkurencji. Jak to zrobić? Mamy kilka pomysłów, które z pewnością Ci się spodobają.

    Oczywiście zacznij od gadżetów

    Jak rozreklamować firmę? My zajmujemy się gadżetami, więc właśnie na nich się skupimy. Gadżety reklamowe dla firm to przecież nasz chleb powszedni i znamy się na nich, jak Ty na swoim biznesie. I chociaż chciałoby się powiedzieć, że zakup kubka z logo wystarczy, rzeczywistość raczej tak nie wygląda. Tu też trzeba mieć pomysł. Jak ugryźć gadżety, żeby wypromować biznes? Na początek pamiętaj o podstawach:

    • Postaw na jakość – lepiej mniej i dobrze, niż więcej i byle jak.
    • Eco-friendly – jeśli Twoja firma stawia na zrównoważony rozwój, produkty promocyjne też powinny być zielone.
    • Dla grupy docelowej – niezależnie od tego, czy gadżetami obdarujesz partnera biznesowego czy potencjalnych klientów, zawsze wybieraj takie produkty, które potencjalnie mogą im się przydać.
    • Do codziennego użytku – podczas drogi do pracy i w samej pracy, w domu, szkole, gdziekolwiek, byle korzystać z nich codziennie.

    No dobra, odświeżyliśmy podstawowe zasady. Teraz czas na wspomnianą w tytule kreatywność.

    Napój o smaku Twojej firmy

    No dobra, może nie jesteśmy w stanie stworzyć napoju, który będzie smakować jak Twoja marka. Ale z pewnością potrafimy umieścić na zgrabnej puszce logo i hasło reklamowe. W środku zaś może znaleźć się na przykład energy drink – w sam raz dla ciągle zapracowanych i ciągle zmęczonych.

    Napoje reklamowe to nietypowy sposób na pokazanie, że Twoja marka może być dosłownie wszędzie. W biurze mogą czekać w lodówce czy na półce, gotowe, by podać je gościom. Podczas konferencji czy targów będą stać w strefie wystawienniczej, mrożąc się w wiaderkach do lodu (tak, je również możemy spersonalizować).

    A na evencie, którego Twoja marka jest sponsorem, w rękę będzie mogła chwycić je każda osoba, która bierze w nim udział. Sprytne, prawda? Ten gadżet spełnia dwa (i pół) z czterech podstawowych zasad dobrego gadżetu reklamowego. Jakościowo prezentuje się świetnie i oczywiście przyda się każdej grupie docelowej, która lubi od czasu do czasu chwycić w rękę puszkę napoju.

    Nie jest to produkt do codziennego użytku, gdyż jest jednorazowy. Z drugiej jednak strony może każdego dnia czekać na pracowników w biurowej strefie kuchennej. Dlatego przyznaliśmy temu rozwiązaniu jeszcze pół punktu.

    Twoje zasady gry

    Kochasz planszówki? My też! I jesteśmy pewni, że wielu Twoich klientów także posiada kilka egzemplarzy w swoich domach. Co więc powiesz na grę planszową z Twoimi zasadami gry? Gadżety promocyjne dawno przestały być przewidywalne.

    To nie tylko kubki i długopisy, ale również bardziej kreatywne produkty. Takie, które czasami zmuszają do myślenia, czasem do interakcji, zawsze jednak mają Twoją markę w samym centrum. Gra promocyjna może być świetnym gadżetem prezentowym z okazji świąt dla Twoich partnerów biznesowych.

    Jest również idealnym upominkiem konkursowym czy też zabawą, która połączy pracowników. To nie grywalizacja – to czysta, zdrowa pracownicza rywalizacja. Ten gadżet spełnia trzy podstawowe zasady dobrego gadżetu reklamowego. Nawet jeśli nie jest używany każdego dnia, można sięgnąć po niego w każdej chwili. Jeśli zostanie wykonany z materiałów po recyklingu, będzie również ekologiczny.

    Postaw firmę na nogi!

    Kolorowe skarpetki może niekoniecznie kojarzą się z reklamowaniem marek. A jednak te sprytne, niewielkie gadżety są w stanie rozbawić, zachwycić i skłonić do noszenia. To już bardzo dużo. Bo może Twoi potencjalni klienci nie będą patrzeć innym na stopy, by wypatrywać logo marki.

    Ale mogą już śledzić influencerów, którzy takie skarpetki – razem z zamówieniem – dostaną. I to jest reklama! Koszt skarpetek z etykietami nie jest przecież ogromny, a dołączenie ich do większych zamówień może sprawić, że klient spojrzy na Ciebie z większą sympatią.

    Bo kto nie chciałby dostać w prezencie skarpetek? Ten gadżet spełnia trzy podstawowe zasady dobrego gadżetu reklamowego. Zwłaszcza ta o codziennym użytku jest tu na rzeczy.

    Bonus: A może tak nadruk…generowany przez AI?

    AI ma się świetnie. I coraz częściej gości w firmowych działach marketingu, bo coś wykreowanego przez sztuczną inteligencję może być piękne i ciekawe. Jak wiele grafik przygotowanych w generatorze Midjourney, który wiele grafik pozwala przygotować bezpłatnie.

    Wystarczy odpowiednie polecenie tekstowe i voilà, niepowtarzalna grafika jest już gotowa. W sam raz na koszulkę czy nawet torby lub plecaki szyte według Twojego projektu. To oryginalny gadżet, który nie ma prawa się powtórzyć.

    I możesz za jego pomocą reklamować swoją markę – chociażby w social mediach. Doskonały pomysł dla marek modowych, choć nie tylko. Rozegraj to zabawnym hasłem, odwołującym się do tego, co może, a czego nie może zrobić AI.

    W ten sposób masz już gotowy gadżet, który zwróci uwagę klientów. Taki gadżet może być i EKO, i wysokiej jakości, i dopasowany do grupy docelowej, a także używany codziennie. Co to będzie za gadżet? To już Twoja decyzja. Grafikę wygenerowaną przez AI możesz przecież umieścić na wszystkim!

    Oczywiście gadżety reklamowe to nie jedyny sposób na rozreklamowanie firmy. Co więcej – musisz poznać kilka z nich, by rzeczywiście zaistnieć. To nie jest łatwe zadanie, zwłaszcza w świecie zdominowanym przez konsumpcjonizm.

    Firmy powstają i upadają. Ty możesz się utrzymać! Postaw na kreatywność, szczerość i komunikację. A obok tego wszystkiego, także na wysokiej jakości gadżety reklamowe, które pozwolą Ci pokazać się klientowi z dobrej strony. 

    Opengift.pl
    Opengift.pl

    Powiązane artykuły
    08 sierpień 2023
    Lato to więcej niż tylko pora roku. To stan umysłu, gdy dni stają się dłuższe, a życie nabiera intensywności kolorów i dźwięków. To okres, w którym promienie słońca budzą w nas radość i pragnienie przygód. Czyż nie jest to doskonały moment, aby wykorzystać tę naturalną energię i przekształcić ją w dynamiczną kampanię marketingową? Odpowiedź jest wyjątkowo prosta: gadżety reklamowe na lato. To nie tylko produkty, to most łączący twoją markę z pasją klientów i przekładający się na wyjątkowe korzyści biznesowe.
    Zespół Opengift.pl 05 maj 2023
    Wiosna to czas, w którym po zimowej hibernacji wszystko zaczyna się budzić do życia. Ptaki wracają z ciepłych krajów, drzewa i kwiaty kwitną, a długo wyczekiwane promienie słońca odczuwamy na swojej skórze. To również czas, kiedy ludzie chętniej spędzają czas na świeżym powietrzu, a wraz z tym pojawiają się różnego rodzaju wydarzenia i imprezy plenerowe. Właśnie dlatego wiosna jest doskonałym momentem na promocję swojej marki poprzez wykorzystanie gadżetów reklamowych, które są dopasowane do sezonu. W artykule przedstawimy 7 wiosennych gadżetów, które są idealne do wykorzystania podczas promocji marki. Każdy z tych gadżetów ma swoje unikalne cechy, które sprawiają, że są one nie tylko praktyczne, ale również estetyczne i atrakcyjne wizualnie. Wykorzystanie ich podczas wiosennych wydarzeń pozwoli na wzmocnienie wizerunku firmy oraz zbudowanie trwałych relacji z klientami.
    Zespół Opengift.pl 04 maj 2023
    Aby wypromować swoją firmę potrzeba czegoś więcej, niż dobrzy pracownicy i świetny produkt lub usługa. Trzeba również mieć pomysł. A z tym bywa różnie. Niektóre marki mogą pochwalić się genialnymi pomysłami reklamowymi i słabą egzekucją, inne wręcz odwrotnie. Znalezienie złotego środka jest trudne, choć nie niemożliwe. Gdzie w tym wszystkim miejsce na gadżety reklamowe? Wiadomo, w samym centrum, czyli tam, gdzie pomysły na promocję nabierają konkretnych kształtów. Jak zareklamować swoje usługi za pomocą produktów reklamowych? Po które z nich sięgnąć, by mieć pewność, że osiągniesz swój cel?
    Ostatnio dodane artykuły
    19 wrzesień 2023
    W branży gadżetów reklamowych wiele się zmienia. Cały czas zauważamy to chociażby po zamówieniach klientów, ale też trendach zagranicznych. To, co w 2023 roku jest i będzie popularne, z całą pewnością pójdzie z nami dalej – już do roku 2024. Warto przyjrzeć się tym prognozom i dobrze przygotować plany na następne lata. Przyjrzyj się im razem z nami!
    28 sierpień 2023
    Chociaż po pandemii rynek pracy przechodzi transformację, a coraz więcej osób marzy o tym, by pracować zdalnie, nadal wielu z nas spędza swoje 40 godzin tygodniowo w biurach bądź też przeniosło się na hybrydowy tryb pracy. To oznacza, że biura nigdzie sobie nie pójdą, choć na początku pandemii niektórzy to właśnie wróżyli. Co to oznacza dla Ciebie? 1) Jeśli Twoi pracownicy siedzą w biurach, gadżety biurowe mogą być dla nich czymś interesującym i przede wszystkim praktycznym. 2) Twój target również może wykonywać pracę biurową. Nawet jeśli nie w szklanym budynku, to we własnym domu. I wtedy również gadżet biurowy to coś w sam raz dla Twojej marki. Na jakie przydatne rzeczy do biura postawić?
    28 sierpień 2023
    O, jak pięknie wyglądałoby życie przedsiębiorców, gdyby biznesy były widoczne dla potencjalnych konsumentów ot tak, z samego faktu swojego istnienia. Działania promocyjne byłyby niepotrzebne, bo przecież po co reklamować coś, co jest dobrze znane.
    OpenGift.pl w liczbach
    53941 Klientów
    145849 Zamówień
    129 Pracowników
    17 Lat na rynku