Cofnij
Gadżety Gadżety
Menu
Eko
Eko
Dom
Dom
Biuro
Biuro
Premium
Premium
Gry i zabawki
Gry i zabawki
Odzież i akcesoria
Odzież i akcesoria
Sport i wypoczynek
Sport i wypoczynek
Targi i eventy
Targi i eventy
Elektronika
Elektronika
Torby i plecaki
Torby i plecaki
Upominki firmowe
Upominki firmowe
Cofnij
Gry i zabawki Gry i zabawki
Menu
Gadżety dla dzieci Gadżety dla dzieci Gadżety dla dzieci
Rozwiń
Cofnij
Sport i wypoczynek Sport i wypoczynek
Menu
Gadżety na wakacje Gadżety na wakacje Gadżety na wakacje
Rozwiń
Gadżety sportowe Gadżety sportowe Gadżety sportowe
Rozwiń
Cofnij
Elektronika Elektronika
Menu
Gadżety elektroniczne Gadżety elektroniczne Gadżety elektroniczne
Rozwiń
Gadżety do telefonu Gadżety do telefonu Gadżety do telefonu
Rozwiń
Nowa technologia Nowa technologia Nowa technologia
Rozwiń
Cofnij
Upominki firmowe Upominki firmowe
Menu
Gadżety na prezent Gadżety na prezent Gadżety na prezent
Rozwiń
Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne
Rozwiń
Cofnij
WOW WOW
Menu
Cofnij
Zaprojektuj gadżet Zaprojektuj gadżet
Menu
Czym różni się sublimacja od transferu ceramicznego?

Czym różni się sublimacja od transferu ceramicznego?

Co znajdziesz w tym artykule

    Kubki ozdobione ciekawą grafiką, koszulki z nadrukiem, który sami wymyślicie, torby niosące mądre hasła! Kto nie lubi tego typu gadżetów i nie chciałby mieć możliwości ich personalizacji według własnych potrzeb?

    W OpenGift mamy wiele opcji znakowania produktów, a jedne z najpopularniejszych to przede wszystkim sublimacja oraz transfer ceramiczny. Obie metody doskonale nadają się do znakowania kubków oraz wszelkiego rodzaju wyrobów ceramicznych. Jeśli kiedykolwiek miałeś problem z wyborem odpowiedniej technologii, doskonale trafiłeś.

    Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, tak by w przyszłości została szybko podjęta odpowiednia decyzja zakupowa. Na sam początek wyjaśnimy w jaki sposób funkcjonuje każda z metod, abyście mieli świadomość różnic, które między nimi zachodzą i która jest Wam zdecydowanie bliższa. Zamawiając produkty w OpenGift, Klient przy finalizowaniu transakcji ma możliwość wyboru spośród dostępnych opcji oznakowania.

    Co to jest sublimacja?

    Wydaje nam się, że każdy z sublimacją na kubkach się już spotkał. Możecie się wypierać, ale jesteśmy pewni, że każda nauczycielka wspominała o niej na lekcji chemii w szkole. Z chemicznego punktu widzenia, sublimacja jest to zjawisko, które polega na bezpośrednim przejściu ze stanu stałego w stan gazowy.

    Nadruk na ceramice i innych materiałach wykonywany jest odpowiednią drukarką na specjalnym papierze sublimacyjnym oraz farbami sublimacyjnymi. Pod wpływem wysokiej temperatury nadruk metodą sublimacji trwale wnika w struktury materiału lub tworzywa.

    Sublimacja na kubkach i nie tylko wykonywana jest w temperaturze od 170 do nawet 200 stopni Celsjusza. Sublimacje można wykonywać jedynie na jasnych materiałach poliestrowych (kubki, torby, koszulki, krawaty), białych ceramicznych kubkach reklamowych oraz gadżetach, które posiadają odpowiednią powłokę np. japonki, puzzle czy podkładki pod kubek.

    W szerokim asortymencie OpenGift znajdziecie kilka modeli ceramicznych kubków, które możemy specjalnie na Waszą prośbę ozdobić właśnie tą metodą. Możecie wybrać dowolny wzór i przeznaczyć je jako gadżet firmowy lub prezent dla bliskiej Wam osoby. Pomyślcie o haśle, które Was łączy czy wspólnym powiedzeniu lub też logo i motto firmy, które Klienci znają doskonale.

     

    Kubek ceramiczny 300ml” width=

     

    Poza kubkami, za pomocą sublimacji możecie ozdobić również dostępne w naszej ofercie uniwersalne koszulki czy torby, które będą doskonały gadżetem chociażby na firmową imprezę lub wydarzenie w gronie znajomych. Nadrukować możecie na nią dosłownie wszystko, od ciekawych napisów i logotypów, po śmieszne grafiki, które rozbawią innych do łez.

     

    Koszulka” width=

     
     

    Torba na zakupy” width=

     

    Co to jest transfer ceramiczny?

    Jest to metoda, która polega na naniesieniu nadruku na określony przedmiot oraz na późniejszym wypaleniu go w wysokiej temperaturze. Przedmioty wypalane są w temperaturze wyższej niż 700 stopni Celsjusza, dzięki czemu nadruk na ceramice głęboko wnika w jej struktury.

    Jest to bardzo trwała metoda, najczęściej wykorzystywana do znakowania kubków. Transfer ceramiczny pozwala na wykonywanie wielokolorowych nadruków, które posiadają bardzo dobrą, fotograficzną jakość. Jednak pliki do druku muszą być przygotowane w postaci wektorowej (najlepiej pdf.) w wysokiej rozdzielczości 300dpi. Transfer ceramiczny pozwala na tworzenie trwałych nadruków na kubkach reklamowych.

    Wybierz spośród naszego szerokiego asortymentu kubek ceramiczny, który najbardziej Ci odpowiada, a my metodą transferu ceramicznego nałożymy na niego wielokolorowy nadruk na ceramice. To jedna z wielu metod stosowanych przez naszą firmę, jednak zdecydowanie najpopularniejsza. Wszystko z uwagi na ogrom możliwości, które daje i niesamowite efekty wizualne. 

     

    Kubek ceramiczny do sublimacji” width=

     

    Podstawowe różnice pomiędzy sublimacją i transferem ceramicznym

    1. Sublimacja może być wykorzystywana do nanoszenia nadruków na kubki, odzież oraz gadżety, takie jak chociażby materiałowe torby na zakupy. Transfer ceramiczny, jak sama nazwa wskazuje dotyczy tylko wyrobów ceramicznych.

    2. Transfer ceramiczny wykonywany jest w temperaturze przekraczającej 700 stopni Celsjusza, sublimacja na kubkach wymaga przedziału 170-200 stopni.

    3. Pliki na nadruk metodą sublimacji mogą być przesyłane w postaci wektorowej oraz bitmap w rozdzielczości 300dpi. Transfer ceramiczny możliwy jest tylko z plików w postaci wektorów.

    4. Obie metody są bardzo trwałe, jednak transfer ceramiczny dzięki tak wysokiej temperaturze jest trwalszy, kubki wykonane transferem ceramicznym można bez obaw myć w zmywarce. To jeden z ogromnych plusów tej metody, z uwagi na coraz większą dostępność zmywarek zarówno w domach, jak i w firmach, gdzie kubki z nadrukami najczęściej się pojawiają.

    5. Transfer ceramiczny jest drogą metodą znakowania, zdecydowanie tańsza jest sublimacja. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, przekalkuluj, co bardziej Ci się opłaca. Obie metody dają ciekawe efekty wizualne i z pewnością zadowolą zarówno Ciebie, jak i osoby, które zamierzasz obdarować personalizowanymi prezentami.

    Powiązane artykuły
    16 kwiecień 2024
    Personalizacja gadżetów reklamowych jest kluczowym elementem w budowaniu marki i zwiększaniu jej rozpoznawalności. Sitodruk, jako jedna z najpopularniejszych metod nadruku, oferuje nie tylko wysoką jakość wykonania, ale także szerokie możliwości adaptacji do indywidualnych potrzeb klienta..
    Magdalena Ławniczak 21 lipiec 2020
    W firmie OpenGift oferujemy, aż 12 metod znakowania. Przy takim wyborze, ciężko zdecydować się na tą odpowiednią - szczególnie dla osób, które po raz pierwszy rozpoczynają przygodę ze znakowaniem. W dzisiejszym artykule poznamy wszystkie metody oraz dowiemy się na jakich gadżetach można je wykorzystać i jakie są ograniczenia.
    Martyna Ciudzińska 27 kwiecień 2017

    Metod znakowania gadżetów reklamowych jest sporo. Należą do nich – tłoczenie w skórze, druk cyfrowy UV, sublimacja, grawer laserowy, naklejka epoksydowa, transfer ceramiczny, sitodruk, transfer cyfrowy, termotransfer, etykieta cyfrowa, haft komputerowy oraz bohater dzisiejszego artykułu – termotransfer. Dowiedz się, jakie gadżety reklamowe możesz oznakować tą metodą oraz jakie są jej cechy, a także jak wygląda proces znakowania gadżetów tampodrukiem.

    Ostatnio dodane artykuły
    30 kwiecień 2024
    W świecie reklamy sektora B2B, gdzie konkurencja nie śpi, a innowacje są na wagę złota, kluczową rolę odgrywa kreatywność. Personalizacja gadżetów reklamowych jest nie tylko sposobem na wyróżnienie marki, ale również efektywnym narzędziem budowania trwałych relacji z klientami. W tym artykule przyjrzymy się, jak kreatywność może przejawiać się w drobnych detalach i jak unikalne gadżety reklamowe mogą stać się cennym składnikiem strategii marketingowej każdej firmy.
    30 kwiecień 2024
    W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu B2B, firmy ciągle poszukują nowych, efektywnych sposobów na promocję swojej marki. W tym kontekście, spersonalizowane butelki na wodę stają się coraz popularniejszym narzędziem reklamowym, które doskonale łączy użyteczność z promocją. Taki gadżet, noszony przez pracowników czy klientów, staje się mobilnym nośnikiem reklamy, zwiększając widoczność marki w różnych środowiskach — od biura, przez siłownię, aż po konferencje i spotkania biznesowe.
    29 kwiecień 2024
    Welcome pack dla pracownika to znakomity sposób na to, by nowi członkowie zespołu poczuli się mile widziani oraz wartościowi w firmie. Dobrze przemyślany pakiet powitalny może znacząco wpłynąć na pierwsze wrażenie, które pracownik wyrobi sobie o organizacji. Oto pięć skutecznych sposobów na stworzenie udanego prezentu powitalnego.
    OpenGift.pl w liczbach
    53941 Klientów
    145849 Zamówień
    129 Pracowników
    18 Lat na rynku