Cofnij
Gadżety Gadżety
Menu
Eko
Eko
Dom
Dom
Biuro
Biuro
Premium
Premium
Gry i zabawki
Gry i zabawki
Odzież i akcesoria
Odzież i akcesoria
Sport i wypoczynek
Sport i wypoczynek
Targi i eventy
Targi i eventy
Elektronika
Elektronika
Torby i plecaki
Torby i plecaki
Upominki firmowe
Upominki firmowe
Cofnij
Gry i zabawki Gry i zabawki
Menu
Gadżety dla dzieci Gadżety dla dzieci Gadżety dla dzieci
Rozwiń
Cofnij
Sport i wypoczynek Sport i wypoczynek
Menu
Gadżety na wakacje Gadżety na wakacje Gadżety na wakacje
Rozwiń
Gadżety sportowe Gadżety sportowe Gadżety sportowe
Rozwiń
Cofnij
Elektronika Elektronika
Menu
Gadżety elektroniczne Gadżety elektroniczne Gadżety elektroniczne
Rozwiń
Gadżety do telefonu Gadżety do telefonu Gadżety do telefonu
Rozwiń
Nowa technologia Nowa technologia Nowa technologia
Rozwiń
Cofnij
Upominki firmowe Upominki firmowe
Menu
Gadżety na prezent Gadżety na prezent Gadżety na prezent
Rozwiń
Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne
Rozwiń
Cofnij
WOW WOW
Menu
Cofnij
Zaprojektuj gadżet Zaprojektuj gadżet
Menu
Pride Month Marketing:  Świętowanie różnorodności za pomocą gadżetów reklamowych

Pride Month Marketing: Świętowanie różnorodności za pomocą gadżetów reklamowych

Co znajdziesz w tym artykule

    Tak jak zrównoważone praktyki, wyznawane wartości czy sposób kształtowania relacji z otoczeniem, tak i gadżety reklamowe mogą być nośnikiem wartości wyznawanych przez organizację. Czerwiec to Pride Month – miesiąc, podczas którego różne marki decydują się na zwiększanie świadomości na temat praw osób LGBTQ+, promując różnorodność i przekonując do inkluzywności.

    Sprawdź, jak polskie firmy wykorzystują gadżety do świętowania Miesiąca Dumy i dowiedz się, co zrobić, by właśnie w ten sposób zaprezentować wartości organizacji. 

    Z tego artykułu dowiesz się:

    • w jaki sposób polskie marki świętują Pride Month za pomocą gadżetów,
    • dlaczego warto wyrażać swoje poparcie dla osób LGBTQ+ i jak robić to autentycznie,
    • za pomocą jakich gadżetów reklamowych można ciekawie świętować Miesiąc Dumy. 

    W Polsce z roku na rok dyskusja na temat praw osób LGBTQ+ poszerza się, a widok tęczowych flag zaczyna coraz mniej zaskakiwać. Czerwiec, jako miesiąc obchodów rocznicy tzw. buntu Stonewall, jest dobrym pretekstem do poruszania tego tematu w sferze publicznej – również poprzez kampanie społeczne i reklamowe.

    Nowojorskie protesty przeciw wykluczeniu w 1969 roku do dziś traktowane są przez mniejszości seksualne jako kluczowy moment w walce o swoje prawa, a ich upamiętnienie dostrzegamy podczas Parad Równości czy w czerwcowej komunikacji większych i mniejszych marek.

    Nie tylko tęczowe logo. Jak polskie marki wspierają LGBTQ+?

    To, co w czerwcu rzuca nam się w oczy to zmiany zdjęcia profilowego w mediach społecznościowych. Marki wyrażają swoje poparcie dla walki o prawa osób LGBTQ+, dodając w tle swojego loga tęczę – symbol tej społeczności.

    Przykładem firmy, która poszła krok dalej może być CD Project – polska spółka odpowiedzialna m.in. za produkcję gier opartych o powieści Andrzeja Sapkowskiego o Wiedźminie. CD Project ma za sobą przygotowanie specjalnej firmowej koszulki z tęczowym logo czy realizację charytatywnego streamu. 

    Inną polską marką jest producent skarpetek Many Mornings, przekonująca swoich klientów do tego, że akceptację i otwartość wyrażać możemy również małymi dodatkami do codziennego ubioru – dochód z kolekcji skarpet Over the Rainbow wspiera aktywistyczną Grupę Stonewall. W tym roku Many Mornings przygotowało również limitowaną wersję swoich maskotek – tęczowych małpek.

    Pracownia zero-waste Dwa Borsuki co roku przygotowuje kolekcję PRIDE, deklarując, że tęczowy motyw to dla tej polskiej małej marki nie tylko symbol, ale i zobowiązanie do działania. W tym roku klienci, którzy zdecydują się w czerwcu na zakup produktów (np. tęczowego workoplecaka) i donację organizacji wspierającej LGBTQ+ albo przeciwdziałającej homofobii, mogą liczyć na atrakcyjny rabat.

    Wiele firm decyduje się na włączenie do swojej oferty także drobnych gadżetów, wyrażających poparcie dla tęczowej społeczności. W 2020 roku w księgarni Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK mogliśmy kupić „tęczowy zestaw”, zawierający przypinkę, brelok oraz smycz

     

    W zeszłym roku polska marka odzieżowa Tatuum, we współpracy z fundacją wspierającą inicjatywy na rzecz społeczności LGBTQ+ w Polsce, przygotowała specjalną kolekcję z okazji Pride Month. W sklepie można było kupić bluzy z ciekawym printem oraz płócienne torby. Na artykułach pojawiło się hasło „Love more always”. Za to Kubota, w ramach tegorocznej kampanii „Tęczniej z dumy” nie tylko deklaruje, że duma jest w jej tożsamości, ale i proponuje zakup swoich produktów z tęczowym motywem – kultowych klapków, toreb oraz skarpet. Dochód z tych produktów wspiera Kampanię Przeciw Homofobii. 

     

    Małe przedmioty, wielkie wartości. Jak i co komunikować za pomocą gadżetów?

    Przytoczone tu polskie marki, które wychodzą z inicjatywami w czasie Pride Month, komunikują za pomocą tęczowych gadżetów swoje wartości – poparcie dla inkluzywności, różnorodności i wspierania praw osób ze społeczności LGBTQ+.

    Dzięki temu, że za zakupem produktów idzie realna pomoc dla organizacji zajmujących się wspieraniem mniejszości seksualnych, marki te, przynajmniej w teorii, nie muszą obawiać się o tzw. washing (nazywany również pink washingiem czy rainbow washingiem).

    Coraz bardziej uważni konsumenci rozpoznają wykorzystywanie symboli LGBTQ+ w celach czysto marketingowych, nijak niezwiązanych z ideami przyświecającymi świętowanie Miesiąca Dumy i krytykują je, odwracając się od marek decydujących się na takie praktyki.

    Gadżety, takie jak: nerki, torby, naklejki, kubki, termosy itp. mogą być nośnikami wartości tylko wtedy, gdy organizacja faktycznie jest zaangażowana we włączanie wyznawanych idei w swoje codzienne działania. W przypadku identyfikowania się z celami Pride Month mogą to być m.in.: budowanie inkluzywnego środowiska pracy, partnerstwo z organizacjami wspierającymi prawa mniejszości seksualnych, współpraca z aktywistami czy influencerami działającymi społecznie, a także, często praktykowane, przeznaczanie całości bądź części dochodu ze sprzedaży limitowanych produktów na cele charytatywne.

    Worek reklamowy tęczowy Butelka reklamowa tęczowa Parasol reklamowy tęczowy

    Tęczowe wersje znanych produktów czy przygotowane na tę okazję nowe elementy odzieży, akcesoria, kosmetyki itp. zdobędą zainteresowanie wśród konsumentów, jeśli marka wzbudzi w nich przekonanie, że za sprzedażą nie stoją puste deklaracje, a realne działania.

    Badanie Wavemaker z 2021 roku pokazało, że dla 6 na 10 polskich internautów ważne jest to, by marka, od której kupują produkty, miała podobny do nich światopogląd. Dzisiejsi konsumenci (a w szczególności reprezentanci młodszych pokoleń) wierzą, że to także firmy są odpowiedzialne za rzeczywistość, w której żyjemy, dlatego doceniają ich zaangażowanie w sprawy społeczne, również te związane z prawami osób LGBTQ+. 

    Przykłady działań znanych marek:

    Apple: Apple konsekwentnie demonstruje swoje zaangażowanie w różnorodność
    i integrację. W swoich kampaniach z okazji Miesiąca Dumy wykorzystała tęczowe akcesoria, takie jak:

     

    • etui na telefony, 
    • opaski do zegarków
    • etui na słuchawki AirPods. 

     

    Gadżety te nie tylko zapewniają wartość funkcjonalną, ale także pokazują wsparcie dla społeczności LGBTQ+.

    Warto zapamiętać:

    Szanse dla marek w wykorzystaniu gadżetów reklamowych: 

    • Zwiększona widoczność marki: Kampanie Pride Month są często szeroko komentowane w mediach, dając markom możliwość wzmocnienia ich przekazu i dotarcia do większej liczby odbiorców. Włączając gadżety reklamowe, marki mogą zwiększyć swoją widoczność i wygenerować pozytywną ekspozycję marki, prowadząc do zwiększenia świadomości i rozpoznawalności marki.
    • Połączenie ze społecznością LGBTQ+: Dzięki kampanią pozwalamy markom nawiązać emocjonalną więź ze społecznością LGBTQ+ i stworzyć poczucie przynależności. Oferując gadżety reklamowe, które współgrają z wartościami i doświadczeniami społeczności, marki mogą wzmocnić swoje relacje z tą grupą odbiorców i zwiększyć lojalność wobec marki.
    • Pozytywne skojarzenia z marką: Kiedy marki aktywnie wspierają prawa osób LGBTQ+ i uczestniczą w inicjatywach Miesiąca Dumy, generują pozytywne skojarzenia z marką wśród konsumentów. Poprzez dystrybucję gadżetów reklamowych, które w widoczny sposób eksponują tęczowe kolory i symbole LGBTQ+, marki mogą być postrzegane jako inkluzywne, postępowe i wspierające, przyciągając klientów, którzy podzielają te wartości.
    • Zaangażowanie w mediach społecznościowych: Kampanie Pride Month często generują znaczne zaangażowanie w mediach społecznościowych, ponieważ ludzie chętnie dzielą się swoim poparciem dla praw osób LGBTQ+. Gadżety reklamowe, które są atrakcyjne wizualnie i można je udostępniać, mogą wywołać szum na platformach społecznościowych, prowadząc do zwiększenia ilości treści generowanych przez użytkowników i pozytywnych rozmów na temat marki.

    Tęczowe gadżety. Promuj swoją markę w czerwcu!

    Organizacje promujące swój tęczowy gadżet reklamowy jako element budujący ich tożsamość i symbol świadczący o realnym działaniu na rzecz społeczności LGBTQ+, mają szansę wyróżnić się na tle innych marek i, zapraszając w ten sposób do dyskusji, przyciągnąć do siebie nowych klientów.

    Przekazywanie wartości za pomocą atrakcyjnych gadżetów wzbudza również poczucie przynależności do idei wyznawanych przez markę i tym samym do tej konkretnej marki. Odbiorcy, których marka przekona do tego, że jest autentyczna – to znaczy: nie tylko komunikuje o wartościach, ale i wciela swoje przekonania w życie – chętniej staną się jej lojalnymi klientami. 

    Produkcja gadżetów z motywem tęczy może być również ciekawym narzędziem employer brandingowym. Przykładowo: dzięki sprezentowaniu zespołowi atrakcyjnego gadżetu i przygotowaniu akcji w mediach społecznościowych, w ramach której firma (dzięki zaangażowaniu pracowników) zaprezentuje się jako wspierająca różnorodność, niewielkim kosztem budujemy autentyczny wizerunek otwartej firmy. 

    Obchody Pride Month w formie przygotowania specjalnie na tę okazję gadżetów reklamowych mogą być świetną okazją do tego, by marka pokazała się jako odważna, świadoma swojego wpływu na rzeczywistość i poruszająca ważne społecznie tematy. Podjęte w czerwcu działania marketingowe mają szansę budować wizerunek organizacji jako otwartej, włączającej i popierającej różnorodność.

    Ważne, by nie zapomnieć, że zaproponowanie klientom ciekawego gadżetu powinno poparte być najlepiej całoroczną pracą z wartościami i autentycznym zaangażowaniem w zmianę rzeczywistości na bardziej wspierającą dla osób LGBTQ+. 

    Powiązane artykuły
    26 kwiecień 2024
    W świecie marketingu na rynku B2B, gdzie różnorodność i unikalność gadżetów reklamowych odgrywają kluczową rolę, zapalniczki Zippo wyróżniają się jako symbol trwałości i elegancji. Od ponad ośmiu dekad te ikoniczne produkty stanowią synonim jakości i niezawodności, zdobywając uznanie na całym świecie. W tym artykule przyjrzymy się, jak zapalniczki Zippo przekształciły się w jedne z najbardziej pożądanych przedmiotów promocyjnych w branży B2B i jak mogą one służyć jako efektywne narzędzie wzmocnienia wizerunku każdej marki.
    29 grudzień 2023
    Zbliżający się koniec roku zachęca do podsumowań. W branży reklamowej można było zaobserwować kilka interesujących zjawisk dotyczących wyboru produktów wykorzystywanych w marketingu. Zobacz, które gadżety zdobyły największe uznanie klientów w roku 2023!
    Zespół OpenGift.pl 27 styczeń 2022
    Gadżety reklamowe to trend, który coraz bardziej się rozwija. Nietrudno zauważyć potencjał, jaki tkwi w personalizowanych produktach, umożliwiających marce jeszcze większą widoczność. I chociaż gadżety zawsze są strzałem w dziesiątkę jako prezent dla klientów czy pracowników, tak jak wszystkie inne produkty, mogą one wychodzić z mody. Na szczęście trendy śledzimy codziennie przy kawie, by zawsze być na bieżąco. Co będzie modne w 2022 roku? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompletną listę 10 najgorętszych gadżetów reklamowych, które w tym roku będą must have dla każdej marki.
    Ostatnio dodane artykuły
    30 kwiecień 2024
    W świecie reklamy sektora B2B, gdzie konkurencja nie śpi, a innowacje są na wagę złota, kluczową rolę odgrywa kreatywność. Personalizacja gadżetów reklamowych jest nie tylko sposobem na wyróżnienie marki, ale również efektywnym narzędziem budowania trwałych relacji z klientami. W tym artykule przyjrzymy się, jak kreatywność może przejawiać się w drobnych detalach i jak unikalne gadżety reklamowe mogą stać się cennym składnikiem strategii marketingowej każdej firmy.
    30 kwiecień 2024
    W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu B2B, firmy ciągle poszukują nowych, efektywnych sposobów na promocję swojej marki. W tym kontekście, spersonalizowane butelki na wodę stają się coraz popularniejszym narzędziem reklamowym, które doskonale łączy użyteczność z promocją. Taki gadżet, noszony przez pracowników czy klientów, staje się mobilnym nośnikiem reklamy, zwiększając widoczność marki w różnych środowiskach — od biura, przez siłownię, aż po konferencje i spotkania biznesowe.
    29 kwiecień 2024
    Welcome pack dla pracownika to znakomity sposób na to, by nowi członkowie zespołu poczuli się mile widziani oraz wartościowi w firmie. Dobrze przemyślany pakiet powitalny może znacząco wpłynąć na pierwsze wrażenie, które pracownik wyrobi sobie o organizacji. Oto pięć skutecznych sposobów na stworzenie udanego prezentu powitalnego.
    OpenGift.pl w liczbach
    53941 Klientów
    145849 Zamówień
    129 Pracowników
    18 Lat na rynku